vrijdag 8 oktober 2010

Herfst en drukte in huis.















Even sta ik stil.
Bij deze baderenpracht,
De herfst is begonnen,
Ook al is het weer nog zacht.

De dagen worden korter,
De nacht wordt killer
Mensen trekken naar binnen
En buiten wordt het stiller.

Een eenzaam gevoel overvalt me.
Op deze mooie herfst dag.
Het is of ik afscheid neem,
En van binnen nog eventjes lach.


                Vorige week maakte ik deze twee foto's tijdens een wandeling. Mooie rode herfstbladeren. Nu is het al weer een week verder en langzaamaan zie ik de bladeren aan de bomen verkleuren. De struiken worden geel en de kastanjes vallen al op de grond.
De herfst is dus begonnen.


Het was een lekker rustig weekje voor mij wat het werk betrof. Lekker veel vrije dagen.
Thuis was het wat drukker. Kinderen wisselende diensten , school of veel vrij. En ook mijn man nog thuis.
Ik had het idee dat er weinig stilte in huis was. We houden ook allemaal van lekker kletsen.
Vandaar dat ik afgelopen week bijna totaal niet aan het bloggen toe kwam en kon kijken op jullie blogs. Hoop dat ik dat binnenkort nog ff in kan halen.



En dan nog even over de P.I.F.
Trudy en Claudia hebben door gegeven dat ze wel mee wilden doen. Spannend.
Ik heb nog een piffer nodig. Dus wie wil een zelf gemaakt cadeautje ontvangen en wil daarna een cadeautje maken voor anderen?????
 Mijn creativiteit was ineens verdwenen toen ik aan de beurt was, maar nu heb ik een idee en ga ik zo snel mogelijk aan de slag met het maken van cadeautjes. Dus Wendy, Trudy, Claudia en ??? nog eventjes geduld.



Allemaal een heel fijn weekend gewenst!!!

7 opmerkingen:

  1. De herfst is nu volop aanwezig...en levert mooie foto's op!

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marga...heerlijke herfst foto's.......en ja het is alweer weekend...geniet van alles......fijn weekend liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoiii, ook al druk, wat is iedereen toch druk met van alles en nog wat hé.
    De weken vliegen voorbij hé.
    Je foto's zijn mooi hoor.
    Als ik tijd heb ga ik vanmiddag nog even het bos in heerlijk genieten van de natuur en het zonnetje
    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marga
    Bedankt voor je reactie bij mij ,vind ik erg leuk.Ik zie hier ook meteen een mooi gedicht en een heel gezellig blog .Ik kom vaker bij je lezen .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja,geweldig die kleuren vooral met dit weer.Puur genieten.
    fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Marga,
    für die grauen und rosa Pulswärmer hab ich eine Anleitung: Sie sind echt ganz einfach - Es werden zuerst 128 Maschen angeschlagen und dann in jeder zweiten Reihe jede 2. Masche zusammengestrickt bis nur noch 32 Maschen übrig sind -also 8 auf jeder Nadel. Dann einfach 2 rechts, zwei links solange du willst.
    Die anderen hab ich einfach ohne Anleitung hochgestrickt.
    Ganz liebe Grüße
    Silke

    BeantwoordenVerwijderen