maandag 3 oktober 2011

Mijn herfstrondje.

Als ik Laika (onze hond) uit laat heb ik meestal een vast rondje. Meestal ga ik door een klein parkje bij ons in de buurt.
Ik ben blij als ik geen andere honden tegen kom.
Laika kan niet los lopen, omdat hij dan niet terug komt als wij dat willen.
Maar als hij aan de lijn zit en we komen andere honden en of mensen tegen, wil hij er altijd naar toe.
En....een Berner Senner is erg sterk.
 Maar vanmorgen heerlijk rustig. En...ik had er eindelijk aan gedacht om mijn fototoestel mee te nemen.

 Her en der beginnen de bladeren van de bomen te vallen.

 Toch ziet het meeste nog mooi groen en zijn de bomen nog goed gevuld.

 Ook her en der wat kleurtjes die opvallen.
 Brandnetels........jjjjjjakkes wat had ik daar vroeger vaak last van.
 Nog in bloei en uitgebloeid naast elkaar.

 Eikeltjes liggen al weer onder de bomen.
 He....oranje.
Heerlijk bewust even genoten van dit wandelrondje.
Dat is wat bloggen soms zo leuk maakt. Dat je bewuster naar de natuur en de omgeving kijkt en het dan wilt delen met anderen.
Misschien doe ik hetzelfde rondje nog eens over een aantal weken over met mijn fototoestel.

6 opmerkingen:

  1. Als je over een paar weken soortgelijke foto's maakt, ziet het er vast heel anders uit. Er is echt herfstweer op komst! Op deze foto's heb je mooi in beeld gebracht dat de herfst nog niet helemaal om is. Ik vond het heerlijk...heb echt genoten van de zon!

    Een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk is dat he, dat je door het bloggen ineens weer met een andere bril naar dingen kijkt! Leuk dat je ons meenam op je wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het genieten hé Marga...

    en ik geniet even met jou mee van je leuke herfst serie foto's!!!!

    Ook wij zaten vanavond op een zonnig terras bij onze zuiderburen en aten een heerlijke salade met pittig gewokte scampi's,koffie met 'n glas ijs en ijskoude limoncello....mmmm.....zal het de laatste keer zijn zó lekker in de nazomerzon...ik waande me even in een mediterraan land....maar waren maar net over de grens.

    Ja, ben met jou heel benieuwd hoe je rondje park er over paar weken uit ziet, misschien loop je dan met hond,zuidwester of plu.....;-)

    Fijne avond en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie foto's Marga......echt herfst.......mooi !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marga,

    wat een mooie foto`s!! zo mooi de herfst. En wat je schrijft met de ervaringen over je hond....ik weet wat je bedoelt...heb ik ook met Youp...trouwens over honden gesproken.....fijne dierendag voor Laika.

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijke wandeling!! ja leuk over een poosje nog eens dat rondje fotograferen, zulke mooie kleuren straks!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen